سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 






درباره نویسنده
مهدویت - نسل جوان
سخن آشنا
وبلاگی شاد و در عین حال علمی جهت پاسخگویی به سوالات با روشی کاملا جدید
تماس با مدیر نسل جوان


آرشیو وبلاگ
حضرت ختمی مرتبت (ص)
اهل بیت ( علیهم السلام)
مهدویت
احادیث آموزنده
حکایتهای زیبا
نکات مذهبی
سوالات رسیده
انچه باید جوانان بدانند
نوشته های منتخب پارسی بلاگ
میزگردهای منتخب پارسی بلاگ
میزگرد ها
متفرقه
سوالات ازدواج
مقالات
مباحث و سوالات در مورد زنان
حقوق کودک
لطیفه ها
لینک ها
حرف دل
مباحث قرانی
نسل جوان در سایتها و وبلاگهای دیگر
محرم
نماز
آیت الله العظمی بهجت(ره)


لینکهای روزانه
گاهنامه نماز [289]
[آرشیو(1)]


لینک دوستان
جمله های طلایی و مطالب گوناگون
جلوه های عاشورایی
تکنولوژی کامپیوتر

مسافر عاشق
آرامش جاویدان در پرتو آموزه های اسلام
دوزخیان زمین
عاشق دلباخته
امیدزهرا
esperance
شیلو عج الله
گاهنامه نماز
حزب اللهی مدرنیته
14 معصوم
موتور سنگین ... HONDA - SUZUKI ... موتور سنگین
آتش عشق
تا ریشه هست، جوانه باید زد...
خلوت تنهایی
و خدایی که در این نزدیکی است
محمدرضا جاودانی
یا امام زمان (عج)
معلومات عمومی(پرسش و پاسخ )
شور دل
تمنای دل

عضویت در خبرنامه
 
لوگوی وبلاگ
مهدویت - نسل جوان

آمار بازدید
بازدید کل :557340
بازدید امروز : 43
بازدید دیروز86
 RSS 



در کل اینترنت
 در این سایت

انجمن حجتیه 2

 

مواضع انجمن حجتیه

1 ) مخالفت با تشکیل حکومت ا سلامی :

از مواضع انجمن، می توان به مخالفت با تشکیل حکومت اسلامی خصوصاً بعد از انقلاب اشاره نمود

امام خمینی(قدس سره) درباب حکومت می فرمایند :

لازم است که فقها اجتماعاً یا انفراداً برای اجرای حدود وثغور نظام، حکومت شرعی تشکیل دهند . این امر اگر برای کسی امکان داشته باشد واجب عینی است و گرنه واجب کفائی است .

بنابراین لازمه زمامداری، عصمت نیست بلکه شرط عدالت لازم است

 انجمن معتقد است که استرداد حق مظلوم را باید به ظهور امام زمان (عج) واگذار نمود.لذا طبیعی است که براساس این عقیده امرتشکیل حکومت به خودی خود منتفی می گردد وبرپایی حکومت به منظور استرداد حق بی مورد شناخته می شود .

2) مهدویت وانتظار :

رهبر ومؤسس انجمن حجتیه درجلسه درس و سخنرانی خود چنین گفته است :

الان هم می گویی حکومت ا سلامی خوب است، شما آن مصداق حاکم اسلامی را نشان بدهید، آنی که معصوم از خطا باشد را نشان بدهید، آنی که هوی و هوس و حب ریاست  و شهرت و غضب و تمایلات نفسی به هیچ وجه در او اثرنکند، نشان بدهید ، او بیاید توی میدان جلو بیافتد، ملت می افتد به خاک پایش، تمام مردم قربان خاک پایش می‌شوند

بدین ترتیب اعضای انجمن برای توجیه رخوت و سازش کاری وتنبلی خود، قیام برای تشکیل حکومت شرعی را نفی می نمایند . نگرش انجمن در باب انتظار مبتنی است برنگرش عامه باید امام زمان بیاید اشکالات رابرطرف کند وتا آن حضرت نیاید هیچ کاری انجام نمی گیرد

3 ) جدایی دیانت از سیاست :

دراساسنامه ای که مبنای خط مشی انجمن می باشد آماده است که، انجمن به هیچ وجه درامور سیاسی مداخله نخواهد داشت ومسئولیت هر نوع دخالت درمسائل سیاسی از طرف افراد منتسب به انجمن، برعهده خود آنان خواهدبود.

 حضرت امام خمینی می فرمایند دیروز مقدس نماهای بی شعور می‏گفتند دین از سیاست جداست و مبارزه با شاه حرام است، امروز می‏گویند مسؤولین نظام کمونیست شده‏اند تا دیروز مشروب فروشی و فساد و فحشا و فسق و حکومت ظالمان برای ظهور امام زمان مفید و راه گشا می‏دانستند. امروز از این که در گوشه‏ای خلاف شرعی که هرگز خواست مسؤولین  نیست رخ می‏دهد، فریاد وا اسفاها سر می‏دهند. دیروز حجتیه‏ای‏ها مبارزه را حرام کرده بودند و در بحبوحه مبارزات تمام تلاش خود را نمودند تا اعتصاب چراغانی نیمه شعبان را به نفع شاه بشکنند، امروز انقلابی‏تر از انقلابیون شده‏اند. ولایتی‏های دیروز که در سکوت و امروز خود را بانی و وارث ولایت نموده و حسرت ولایت دوران شاه را می‏خورند تحجر خود آبروی اسلام و مسلمین را ریخته‏اند و در عمل پشت پیامبر و اهل بیت عصمت و طهارت را شکسته‏اند و عنوان ولایت برایشان جز تکسّب و تعیّش نبوده است

خدایا در ظهور صاحب نامم مهدی صاحب الزمان (عج) تعجیل بفرما



نویسنده » سخن آشنا » ساعت 10:14 عصر روز شنبه 87 مرداد 5

بسم الله الرحمن الرحیم

 

انجمن حجتیه

تاریخچه

الف) قبل ازانقلاب :

این انجمن بانام "انجمن خیریه حجتیه مهدویه" پس از کودتای 28 مرداد 1332 با رهبری محمد ذاکر تولایی(معروف به حلبی) با هدف مقابله با بهائیت تأسیس شد.لیکن درمبارزه با بهائیت، هیچ گاه اساس بهائیت (صهیونیسم) را مد نظر قرارنداده، بلکه درمحیط اختناق رژیم شاهنشاهی درکمال آزادی، جلسات منظمی را درییلاق ها وباغ های بزرگ با صرف هزینه های سنگین برگزار می کردند. از افتخارات این انجمن در قبل از انقلاب عدم شرکت اعضایش در قضایای 15 خرداد بود.

این جریان با پوشش آماده نمودن شرایط برای ظهور حضرت حجت (عج) معتقد به اشاعه فساد بوده وبه این دلیل که برقراری حکومت ا سلامی مانع ظهور امام زمان (عج) می باشد، از هیچ مخالفتی با نظام اسلامی دریغ نکرد.

ب) پس از انقلاب :

درابتدای انقلاب با سوء استفاده از فضای باز به وجود آمده وبا پوشش دفاع از اسلام فقاهتی، به جنگ با ولایت فقیه برخاستند. پس از سخنرانی امام راحل درسال 1362 عده ای از اعضاء این جریان متوجه انحرافات خود شده واز انجمن جدا شدند .

حضرت امام خمینی (قدس سره) درخصوص انجمن حجتیه فرمودند :

یک دسته دیگر هم که تزشان این است که بگذارید معصیت زیاد بشود تا حضرت صاحب بیاید حضرت صاحب مگربرای چی می آید ...این اعوجاجات را بردارید، این دسته بندی ها را برای خاطر خدا اگر مسلمید بردارید وبرای خاطر کشورتان اگر ملی هستید، این دسته بندی ها را بردارید، دراین موجی که الان ملت رابه پیش می برد دراین موج خودتان را وارد کنید وبرخلاف این موج حرکت نکنید که دست و پایتان خواهد شکست

انشاءالله در نوشته بعدی مواضع انجمن حجتیه را خدمت دوستان عزیز عرض خواهم کرد

اللهم عجل لولیک الفرج



نویسنده » سخن آشنا » ساعت 10:13 عصر روز شنبه 87 مرداد 5

بسم الله الرحمن الرحیم

سلام علیکم دوستان امروز میخوام مطلبی رو که دکتر محمد لگنهاوس که قبلا کاتولیک بوده وبعدا به دین اسلام مشرف شده براتون نقل کنم ایشان در  سخنرانی که در گفتمان مهدویت داشته در مقایسه انتظار بین مسیحیت  و اسلام می گوید:در هر دو ایین اسلام و مسیحیت پیش بینی می کنند که جنگی بین خوب وبد

 قبل از روز قیامت پیش میاید.در مسیحیت بحثی تحت عنوان

The second coming

 یعنی دومین امدن حضرت  مسیح (ع)مطرح است این انتظار یک ارتباط تنگاتنگی با وقوع اخرالزمان دارد البته میتوان تفاوتهایی بین این سلسله حوادث که در اخر الزمان اتفاق می افتد پیدا کرد .این تفاوتها در ان کسی است که ما منتظر او هستیم و او را منجی می دانیم ازنظر مسیحیان حضرت مسیح (ع)اخرین پیامبر نیست .انها معتقدند اخرین پیامبر حضرت یحیی (ع) است و حضرت مسیح (ع) نیز پسر خداست که عهد جدید را میاورد(استغفرالله) دکتر در ادامه صحبت خود فرمودند در اسلام ومسیحیت دو نکته مشترک وجود دارد اولا این که مردگان در روز رستاخیز زنده می شوند و ثانیا ان منجی که دشمن فکرمیکند مرده است و نمی تواند کاری انجام دهد ،برمی گردد وبشریت را نجات  می دهد .در اعتقادات مسیحیت بین این دو،یعنی پیروزی منجی وپیروزی قیامت (حقانیت قیامت)ارتباط وجود دارد وکلید این ارتباط "باز خریدن" است.به این معنا که میگویند اگر انسان گناه کرد ،چون خودش هیچ کاری نمی تواند انجام دهد تا خوب شود (راه بازگشت ندارد )پس خداوند خود باید قربانی کند تا انسان خوب شود و ان قربانی کردن حضرت مسیح(ع) است به عنوان باز خریدن . اما در تشیع چه ارتباطی بین این دو (پیروزی منجی وپیروزی قیامت )وجود دارد؟ دکتر در ادامه مطلب قبلی میفرمایند :در اسلام وتشیع منجی یعنی امام زمان (عج)صلیب نمیشود.بلکه به جای ان غیبت صغرا وغیبت کبری دارد.در اسلام مساله بازخریدن وجود ندارد.پس جه جیزی بر مرگ پیروز میشود و انسان را از کناه وشر دور میکند؟جواب ان ولایت است.امام زمان برای مومنان نجات نمی خرد اما مومنان  با لطف خدا به وسیله باوفا بودن به«ولی» پیروزمی شوند.تفاوت بین دین مسیحیت واسلام در این است که در اسلام اخرین نفر سلسله ائمه علیهم السلام منجی است. مسیحیان در «باز خریدن »به وسیله ایمان به ان شرکت می کنند و شرکت کردن در آیین کلیسا به عنوان ابزار ایمان است شیعیان با تعهد و وفا داری به اسلام که همان ایمان و تعهد به اسلام است در ولایت شرکت میکنند . ما به عنوان شیعه ای از امت مسلمان واقعی آماده ایم سرباز او باشیم و در نوری که از پرتو او به وجود بیاید سیر کنیم . پس در ایین تشیع نجات پیدا میکنیم اما نه از (بازخریدن) بلکه از لطف خدا ‎‏‎ٌ‏، که آن را در ولایت پیدا میکنیم .

          بسم الله الرحمن الرحیم

سلام امرو میخوام درباره انتظار در ایین زرتشتی مطلبی رو براتون عرض کنم.

در ایین زرتشت نیز به ظهور مصلح ومنجی اخر الزمان تاکید شده است بشارتهای مختلفی در این ایین از امدن مردی الهی و درستکار خبر می دهند که با ظهورش صلح و راستی را بر عالم حاکم می کند . در ایین زرتشت سه موعود وجود دارد که انها را (سوشیانت)می نامند و به ترتیب عبارتند از (هوشیدر)پروراننده قانون (هوشیدر ماه )پروراننده نماز ونیاییش (استوت ارت)اخرین منجی که با امدنش جهان نو میشود.

سوشیانسیا سوشیانت به معنای خاص کسی است که در پایان جهان ظهور خواهد کرد و ان که سوشیانت پیروز گر نام خواهد داشت استوت ارت نیز نامیده خواهد شد.(اوستا دفتر سوم فروردین پشت بند 11)در اوستا کلمه ی سوشیانت حداقل هشت بار و استوت ارت حداقل دو بار ذکر شده است .در انجا برای این مصلح موعود صفات گوناگونی ذکر شده است از جمله

1)در ان هنگام که مردان دیگر بار برخیزند و بی مرگی به زندگان روی اورند (سوشیانت)پدیدارشود و جهان را بخواست خویش نو کند(اوستا زامبیاد پشت بند 11 (ج1ص 487)

2)بدان هنگام که( استوت ارت)پیک مزدا اهوره-پسر (ویسپ تورویری)از اب کیا نسیه بر اید ءگرزی پیروزی بخش بر اورد که فریدون دلیر ءهنگام کشتن (دهاک)داشت (اوستا زامیاد پشت بند 93(ج1ص502)

3)یاران استوت ارت پیروزمند بدر ایند انان نیک اندیش نیک گفتار نیک کردار نیک دین اند و هرگز سخن دروغ بر زبان نیاورنده

اؤ موارد یاد شده استفاده  می شود که در اوستا ءعلاوه بر بشارت ظهور مصلح در اخر الزمان ءبه صفاتی همچون پیروزگر بودن موعود ءقیام با شمشیر و دارای یارانی با خصال نیک اشاره دارد.برای اگاهی بیشتر باید به دیگر کتب زرتشتیان که در تفسیر اوستا و تبیین این ایین نوشته شده است رجوع نمایید

  منتظر نظرات شما هستیم



نویسنده » سخن آشنا » ساعت 7:5 عصر روز شنبه 87 مرداد 5

با سلام
چراحضرت مهدی (علیه اسلام) را مهدی می نامند: علت این است که حضرت هدایت شده به تمام امور اشکار و پنهان می باشد. از امام باقر(علیه السلام) روایت شده که فرمودند :«و انما سمی المهدی،لانه یهدی الی امر خفی ویستخرج التوراه والانجیل من ارض یقال  لها انطاکیه»یعنی به این جهت نام مبارک قائم (علیه السلام) مهدی نامیده شد که او از جانب خدا به هر کار نهان و سری هدایت می شود و تورات و انجیل را از نقطه ای از زمین که انطا کیه (قسمتی از شام می باشد )نام دارد خارج می سازد
(ملاحم ابن طاوس ص 67)
التماس دعا



نویسنده » سخن آشنا » ساعت 6:51 عصر روز شنبه 87 مرداد 5

 

با عرض سلام  خدمت همه دوستان عزیز و منتظران گرامی  بدون مقدمه می رم سر اصل مطلب از حضرت آیة الله بهجت پرسیدند: آقا! این همه بحث راجع به جزیره خضراء می شود، واقعا  جزیره خضراء کجاست؟
حضرت آیة الله بهجت فرمودند: جزیره ی خضراء آن دلی است که امام زمان در آن تاب بیاورد، اگر امام زمان علیه السلام در دلت آمد، آن دل جزیره خضراء است، مردم باید دور این دل بگردند، کجا می گردی دنبال جزیره خضراء؟! امام زمان همراه توست، چرا ما باید حضرت را منحصر و محصور در آنجا بکنیم؟! من بگویم امام زمان در جزیره ای در فلان کشور تشریف دارند، نخیر، یقینا بدانید که امام زمان علیه السلام از رگ گردن به من و تو نزدیکتر است.
گوهری کز صدف کون و مکان بیرون بود          طلب از گم شدگان لب دریا می  کرد
 
(با استفاده از نرم  افزار هدایت در حکایت )
التماس دعا



نویسنده » سخن آشنا » ساعت 6:45 عصر روز شنبه 87 مرداد 5

با عرض سلام 
چرا اقا (روحی فداه ) ظهور نمی کند ؟
تشکیل حکومت عدل وتوحیدی در سطح عالم  احتیاج به شرایط وآمادگی‏های لازم از طرف مردم دارد لذا  از  مسائل مهمی که منتظران ظهور حضرت (روحی فداه) جهت تعجیل در ظهور باید مد نظر داشته باشند   تلاش برای محیا نمودن شرایط برای ظهور می باشد. برخی از مواردی که قبل از ظهور باید  جامه عمل بپوشد عبارتند از :
1) مردم مفهوم عدل را بدانند.
2) به حدی برسند که از جان ودل خواهان عدل باشند.
3) با عمل به دستورات شرع به حد بالای شعور فکری وفرهنگی برسند  گر چه در محدوده بخشی از مردم باشدو....
  پاسخ این سوال را  به بهترین شکل  می توان  از توقیعی که امام زمان (علیه السلام ) به شیخ مفید  فرستادند  متوجه شد  انجا که می فرمایند  : اگر شیعیان ما (که خداوند توفیق طاعتشان دهد)در راه ایفای پیمانی که بر دوش دارند، همدل می‏شدند، میمنت ملاقات ما از ایشان به تأخیر نمی‏افتاد  وسعادت دیدار ما زودتر نصیب آنها می‏گشت  دیداری بر مبنای شناختی راستین وصداقتی از آنان نسبت به ما  علت مخفی شدن ما از آنها چیزی نیست جز آنچه که از کردار آنها به ما می‏رسد وما توقع انجام این کارها را از آنها نداریم (احتجاج، ج 2، ص 315 )
لذا بیاییم جهت تعجیل  در ظهور حضرت  از اعمال و رفتار و کردار خود شروع نماییم
التماس دعا



نویسنده » سخن آشنا » ساعت 6:33 عصر روز شنبه 87 مرداد 5

با عرض سلام 

 در رابطه با انتظار و اینکه  ایا انتظار درای اجر و قرب است یا نیست شخصی  از امام صادق (ع) پرسید: دربارة کسی که دارای ولایت امامان( علیه السلام )  است و انتظار ظهور حکومت حق را می‎کشد و در این حال از دنیا می‎رود چه می گویید ؟
امام (ع) در پاسخ فرمودند :
هُوَ بِمَنْزِلَةِ مَنْ کَانَ مَعَ الْقَائِمِ فِی فُسْطَاطِهِ ثُمَّ سَکَتَ هُنَیْئَةً ثُمَّ قَالَ هُوَ کَمَنْ کَانَ مَعَ رَسُولِ اللَّهِ (صلی الله علیه و اله) ( بحار ج  ص 151) او همانند کسی است که با حضرت حجت (عجل الله تعالی فرجه الشریف )  در خیمة او بوده باشد سپس کمی سکوت  نموده  و فرمودند  او  مانند کسی است که با پیامبر اسلام ( در مبارزاتش علیه ظلم و باطل  ) همراه بوده است
این مضمون در روایات زیادی با تعبیرات گوناگونی  نقل شده است از جمله در بعضی امده است :بِمَنْزِلَةِ  الضّارِبِ  بَیْنَ یَدَیْ رَسُولِ الله ( صلی الله علیه و اله )  همانند کسی است که پیش روی پیامبر (صلی الله علیه و اله ) جهاد کند)همان ص 146) و در بعضی دیگر  امده است: کمَنِ اسْتُشْهِدَ مَعَ رَسُولِ اللهِ (صلی الله علیه و اله )همانند کسی است که با پیامبر شهید شود( همان ص 136) 
التماس دعا



نویسنده » سخن آشنا » ساعت 6:33 عصر روز شنبه 87 مرداد 5

با عرض سلام
سوالی که گاهی به ذهن می رسد این است که :چرا در روایات انتظار فرج افضل اعمال شمرده شده است ؟
در پاسخ باید عرض کنیم تعبیر افضل اعمال از طرف معصومین (علیهم السلام ) منحصر برای انتظار فرج نیست بلکه در برخی موارد دیگر مانند قرائت قرآن ، توحید ، صلوات ، آب دادن به تشنگان ، حب حضرت علی(علیه السلام ) ، ورع ، جهاد ، ایمان ، کسب حلال ،  نماز اول وقت ، نیکی به والدین ، توکل ، رضا ، اطعام طعام و... امده است که نشان می دهد  این تعبیر مطلق نیست . با توجه به مجموع آنچه که افضل اعمال معرفی شده اند چنین برداشت می شود که هر کدام از این موارد به مقتضای حال مخاطب و شرایط خاص او بستگی دارد . در شرایطی که مسلمانان در سختی‏های مبارزات صدر اسلام قرار داشته و یا زمانی که شیعیان در شرایط دشواری قرار می گیرند مأیوس نشدن و منتظر فرج بودن بالاترین عبادت بحساب می اید ، چرا که در صورت یأس همه چیز آنان درمعرض زوال قرار می گیرد در حالی که با  انتظار فرج روحیه امید و مقاومت در آنان زنده مانده و راه برای پیروزی و غلبه برمشکلات فراهم می شود
نکته :انتظار فرج  فقط  منتظر ظهور آقا ( عجل الله تعالی فرجه الشریف ) بودن نیست بلکه معنایی گسترده دارد و شامل  انتظار همه عنایات الهی بودن می گردد که از جمله مصادیق آن انتظار ظهور حضرت مهدی(روحی فداه ) است
التماس دعا



نویسنده » سخن آشنا » ساعت 6:31 عصر روز شنبه 87 مرداد 5

با عرض سلام  
درباره انتظار ظهور حضرت مهدی(روحی فداه ) و علاقه به برپایی دولت ایشان انگیزه های گوناگونی وجود دارد از جمله :
1)  در بین عوام مشهور است که در زمان حضور آن حضرت، نیازمندیها و ما یحتاج روزمره انسان به صورت رایگان و به اصطلاح به صورت صلواتی تأمین می‌شود. به عبارت دیگر، نیازهایی که برای تامین  انها باید انسان زحمت بکشد تنها با ذکر صلوات بر محمد و آل محمد (صلی الله علیه و آله) تأمین می‌گردد. بنا بر این، ممکن است عده ای به این دلیل یا دلایلی مانند این به ظهور امام عصر(روحی فداه ) علاقمند باشند و  به همین دلیل، در انتظار ظهور ایشان باشند.
2) عده ای منتظر ظهور اویند  که بیاید و بار مشکلات را از دوش انسان بردارد. واقعیت این است که  انجام برخی وظایف شرعی به خصوص وظایف اجتماعی، مانند امر به معروف و نهی از منکر و.... کار مشکلی است.  پس ممکن است عده ای با این تصور که با آمدن آن حضرت این زحمات از گردن انها برداشته می‌شود، منتظر ظهور آن حضرت باشند.
3) ممکن است  کسانی به دلیل این که از ظلم و ستم رنج می‌برند، منتظر بر پا شدن دولتی باشند که ریشه ستمگران را بر کند و هر کس به حق خود دست یابد
4) بالاخره، گروهی نیز برای پیروزی اسلام و دین حق، پیاده شدن احکام خدا، عملی شدن احکامی‌که متروک مانده است( احیای سنتهای پیامبر و نابودی آثار کفر و شرک)  در انتظار ظهور حضرت مهدی به سر می‌برند.
اگر انگیزه ما یکی از سه مورد اول باشد، در واقع، دل ما به حال خودمان سوخته و منتظر راحتی خودمان هستیم نه ظهور حجت(عجل الله تعالی فرجه الشریف )  و اگر کس دیگری، غیر از امام عصر (علیه السلام) نیز خواسته های ما را تأمین کند، ما مرید و علاقمند به او خواهیم شد. بنا بر این، امام زمان و ظهور ایشان برای ما موضوعیتی نخواهد داشت و مقصود اصلی تأمین راحتی خودمان است، نه چیز دیگر. انتظاری که ناشی از راحت طلبی و تنبلی باشد، چه ارزشی دارد؟

التماس دعا



نویسنده » سخن آشنا » ساعت 6:29 عصر روز شنبه 87 مرداد 5

سلام

حضرت عبدالعظیم(ره) به امام جواد (ع) گفت : ای مولای من، آرزوی دیدار  قائم آل محمد (ص) را دارم یعنی همان کسی که دنیا را پر از عدل و داد خواهد کرد پس از آن که پر از ظلم و جور شده باشد.
امام (ع) فرمود:ما امامان همگی قائم به امر پروردگار و هدایتگر به دین حضرت حق هستیم. ولکن آن قائمی که خداوند زمین را توسط او از اهل کفر و انکار پاکیزه خواهد کرد و عدالت را در سطح جهان برقرار خواهد نمود  کسی است که ولادتش مخفی و از نظر پنهان است، ....... خداوند زمین را برایش آماده و هر مشکلی را برایش آسان  خواهد کرد. از اطراف عالم به تعداد اصحاب جنگ بدر یعنی سیصدوسیزده نفر به او ملحق می شوند و این همان کلام خدا است که میفرماید:".... اَیْنَ ماتَکُونُوا یَأتِ بِکُمُ اللهُ جمیعاً اِنَّ اللهَ عَلی کُلّ شَیْءِ قدیرٌ"  هر جا باشید، خداوند همه شما را (براى پاداش و کیفر در برابر اعمال نیک و بد، در روز رستاخیز،) حاضر مى‏کند زیرا او، بر هر کارى تواناست. (سوره بقره آیه 148) .......
( سیره عملی اهل بیت علیهم السلام ص 35و36)



نویسنده » سخن آشنا » ساعت 2:49 عصر روز دوشنبه 87 تیر 31

<      1   2   3   4      >